tisdag 7 augusti 2012

Vispskålar, Lego och lite halvljummet kaffe...

Vad kan dölja sig bakom denna märkliga rubrik kan man undra...det är lite highlights från sommaren som gått från min långa semester/ föräldraledighet. 

Vi började denna underbara sommar (ej väder-ironisk) med ett par veckor hemma där vi pysslade om vår lilla butik, gjorde lite utflykter hemmavid och hade det allmänt mysigt som många gör numer, hemester tyckte jag hörde någon kalla det precis som om att semester är synonymt med att resa bort vilket inte jag tycker alls.

Då gjorde jag en fantastisk upptäckt direkt från butiken, vispskålen!! Jag skickar in en bild för att du som läser ska "känna in dig" litegrann.

I alla år har man stått och kämpat med sladdriga plastskålar från det stora blågula varuhuset och liksom aldrig vetat bättre, vilken skillnad det blev!!
Nu hade man ett rejält handtag att hålla i, stabilt och det var nästan att grädden till jordgubbarna smakade bättre. Snygga att servera i och inte minst stod den stadigt i ett sommarfullt kylskåp. Jag lovade mig själv att My White Country House ska förknippas med denna fantastiska produkt och ta in en rejäl laddning till hösten och fylla på ett redan bra Mynte-sortiment från IB Laursen.

Skomakarns barn brukar ha trasiga skor tror jag man brukar säga och med det i tankarna kastade jag ut två kantstötta tillbringare som varit med sedan fotbolls VM 94 och plockade in två snygga GreenGate kannor som ser ut som ovan.
Tyckte nästan att saften smakade bättre helt plötsligt, det var helt klart roligare att servera med dessa än de andra gamla stolpskotten i alla fall...

Mot Danmark!!! via ett stop i Malmö tog vi oss till vårt fantastiska grannland i sydväst och kollade in Köpenhamn lite hastigt för att sedan rulla upp till vår leverantör norr om Köpenhamn, GreenGate. Vi kom dit spontant och blev mycket väl mottagna.
Jättekul att se vad som är på gång och att få träffa personalen på plats, vi togs emot av hon som modellar i katalogerna (bilden ovan).

Via en liten snabbis över Holbaek och Chic Antique landade vi på Hotel Opus i Horsens, fixade en p-bot på 750 spänn för att vi missade p-skivan, väl investerade pengar....tyckte nog Europark men det var bara att bita ihop och äta dom danska wienerbröööden med chokläääde och låtsas som det regnade (det gjorde det på riktigt i och för sig).
Legoland, ett helt otroligt ställe jag inte tänker skriva mycket om, det måste nämligen upplevas för att förstås. Parken skulle kunna vara fyra gånger så stor och ändå vara fullsmockad, vilken business!! där ligger man i lä! skulle få svårt att ta 800 spänn för en lunchbuffé för två vuxna och två barn här ute i Brunnby vid vår butik men på Legoland var det inga problems! Supertrevligt var det i alla fall..

Vi passade på att slinka förbi Jeanne d'Arc Living på vägen till färjan men det var sommarstängt tyvärr, vi kunde ändå känna lite på stämningen när vi kikade in genom fönstren där det låg långt ute på landsbygden utanför Randers på Jylland.



Nu började man känna sig lite stressad att komma hem, hela tiden droppar beställningar in och trots att vi skickar med en liten sommargåva till de som ville vänta på sina paket vill man ju inte att det ska dröja allt för länge förstås. 
Snart var vi hemma och lastade iväg en större mängd paket och kunde äntligen sjunka ner i världens bästa möbel, hammocken!
Helt underbart att stöka runt på gården hemma, pyssla med butiken, leka med barnen och bara göra det man känner för. 
Vi fick gott om tid att sätta ihop beställningar till GreenGate (första leveransen ligger i nätbutiken nu, nästa kommer vecka 34) och även till Bloomingville som vi inte tog så mycket från i våras. 
Bloomingville har grymt fina prylar som är lite tuffa och sköna som följande till exempel:

Visst är dom tuffa?? Det blir en sån skön mix mellan det blommiga och fina från GreenGate och den mer tuffa industriella stilen från Bloomingville. Bloomingvilleprodukterna kommer in om ett par dagar så håll ögonen öppna!

Nej! Nu är det dags att gå ut i butiken och fortsätta packa upp de åtta kartongerna från GreenGate och precis som vanligt när jag sätter mig och skriver som nu glömmer jag allt runt mig och kaffet jag hällde upp är då som ni kan ana i rubriken inte alldeles hett längre, i-landsproblem som går att leva med helt klart!

Ta hand om er!

/Roland

1 kommentar:

  1. Du är inte ensam som råkat ut för Europark, har du nån mer historia om Europark får du gärna dela med dig av dom på vår sida.

    SvaraRadera